Wednesday, June 23, 2010

PABILA TEMANMU BERBICARA....

KAU SAHABAT KAU TEMAN..

siapa sahabat siapa teman???
bkn itu yg perlu dpersoalkn..
adakah aku benar2 layak mnjd seorg sahabat???
persoalan itu yg patut kulontarkn...
sejak di bangku sekolah hingga ke menara gading..
tlh ramai yg kutemui..
pelbagai rupa pelbagai karenah..
saat itu terpatrinya kenangan ..
dulu aku tdk betah utk meluahkn..
bhwa aku syg sahabatku..
tp sejak dewasa aku blajar..
blajar utk menyatakn..
wlu bkn dgn perkataan..
tp dgn perlakuan..
aku akn berusaha mengembirakn sahabat2ku..
wlu terkadang hatiku terguris..
namun luka itu cpt sembuh..
demi sebuah persahabatan..
luka yg tercalit xterasa sakit..
smua insan layak mnjd sahabatku..
wlupun aku xmgkin layak..
utk mnjd sahabat mereka..
aku bersahabat bkn krn rupa..
bkn jua krn harta..
jauh sekali krn kepentingan..
tp aku bersahabat krn rsa "MAHABBAH"..
yg dianugerah TUHAN yg Maha penyayang..
mgkin ada insan yg blh hidup tnpa sahabat..
tp tdk aku..
ssh sengsara,,duka derita..
kdg kala xtrasa andai punya sahabat..
senyum,tawa,bhgia,dirasa bersama..
andai dihitung saat yg berlalu..
terlalu byk masa yg aku luangkn bersama sahabat..
berbanding bersama keluarga..
sahabat..
ketahuilah,aku bhgia bersama kalian..
mgkin ada saat n ketika..
stiap tutur kata yg lahir dr bibirku..
lebih tajam dr sebilah pedang..
lebih byk bisa drpd penawar..
di rantau ini aku bersama kalian..
mendaki puncak yg tinggi..
kdg2 terjatuh..
kdg2 tersembam..
kdg2 terluka..
tp smua itu kita hadapi bersama..
terjatuh xtrasa sakitnya..
tersembam xklihatan lukanya..
terluka xkelihatan parutnya..
demi menggapai puncak tertinggi..
ku hulur tgn..
kau sambut dgn senyuman..
moga kejayaan akn mengiringi kalian..
sahabat..
gurau senda,hilai tawa..
kdg kala terselit sengketa..
namun itu semua rencah dlm bersahabat..
sebagaimana rencah dlm masakan..
masam,masin,manis..
kurang enak andai x trasa..
sahabat..
andai maut terlbih dahulu mnjemputku..
andai sukar utk kau kirimkn doa buatku..
hanya 1 yg kupinta drmu..
maafkn segala ksalahanku..
maaf andai aku bknlah sahabat terbaik utkmu..
tp ketahuilah..
engkaulah sahabatku yg teristimewa..

I LOVE MY FRIENDS!!! =)


No comments:

Post a Comment