Wednesday, June 1, 2011

~ keunikan kepelbagaian bangsa & bahasa dlm sebuah institusi kekeluargaan~

situasi 1:

sara : mbah nk iwak..

mak : binatang ape tu?

ateh : sara ni asyik ngompol jer!

mak : ni binatang ape plak? OoOoOo jowo upenyer!


situasi 2 :

k.yang : mak, jengkol ni mak nk buat apa?

mak : ape pulak jengkol tu?

k.yang : ini..kalo indonesia nya dipanggil jengkol..

mak : oOoOo itu jering..


situasi 3 :

zizah : mak ni nk buat ape? ( bace gne loghat parit )

yong : bebudak ni, pening teman..kecik2 smue kluar bhse parit..

yeop : yele ngikut paknyer..


situasi 4 :

mak : mat, cube ko tgok kok ipor mu tu..pekeheinyer dgr radio siaran cina!

mat : mak ni lupe ke? die kn skolah cina drpd kecik..

mak : yele mak tgok rupenyer mcm kajol tetibe dgr radio cina..


mak : aiii..mcm2 ghupe menantu mak ni mat...

mat : ha mak...itu belom smue kawen lg..nnti mcm2 bhse ade! siam,arab,tamil n blablabla..=)

mak : 1 MALAYSIA mat..


bagaimanakah situasi yg seterusnya??? kita tunggu & lihat ye...=)

1 comment:

  1. aiihh.. seronok mbacenye.. haha.. mcm2 ada!

    ReplyDelete